Wednesday, October 21, 2009

Päike käis sügist vaatamas

Vaikne udune hommik andis lootust ilusale päevale,
ja tuligi ilus, veel koguni nii ilus,et sai ka vaese Laua,
kelle saatuse pärast Johannes juba südant valutas,
päikese kätte kuivama sättida (piltki läks kohe viltu)
ja pärast varju alla vedada
(lõpuks ei mahtunud ta mujale kui kasvuhoonesse).

Aga see sügisaster on üks vapper lilleke
ja nende vähenõudlike seltsist, kes mingit erilist hoolt ei vaja.
Tõsi, suvi otsa on ta üsna ilmetu tuustakas,
aga enne lund hakkab ikka õitsema. Ja õitseb,
isegi kui lumi ta vahepeal maha vajutab, ikka õitseb
ja näeb veel päikestki.

Väntasin rattaga kihelkonnakiriku juurde.

Sest eks sellised päikesepäevad
ole veel viimane võimalus neid värve vaadata
ja nende sees sahistada.
j.n.e.






Aga see on üks tähelepanuväärne mees,
see Hinrik Weerman Päinurmest.

Sündis ja suri jõululaupäeval,
elas 77- aastaseks.
Ja nii ammu.
Muidu need malmristid eesti nimedega
algavad ikka 1870ndatest, mitte varem.

Väike leheke samblal.


Ja suur leht, valgust täis


Ja kõik need lehed, maas.
Vahtralehed maas ja tammelehed maas
ja saarelehed maas ja lepalehed maas.
Kaselehed ka maas.
Aga veel on nendel oma värv,
see, mille nad said ülevalt, taevast.
Ja taevas oli täna veelkord selline.

Ja okste varjud seinal sellised.

Ja okste muster õhtul, verandalt,
oli selline.


Ja siis tuli öö.

3 comments:

  1. Mida see J.N.E. siin tähendab? See pole ju "ja nii edasi"? Jeesus Naatsaretlane E...? Või ikkagi on?

    ReplyDelete
  2. ära karda, sest ma olen sind lunastanud...

    ja vast tähendabki "ja nii edasi", sest edasi ju

    ...ma olen sind nimepidi kutsunud,
    sa oled minu päralt!

    Vana Testament Jesaja
    Js 43:1

    ReplyDelete
  3. Ma arvan küll, et J.N.E. on siin jne., Piibli kirjakohti tsiteeriti sageli vaid algusest ja pandi otsa etc. ("ja needsinatsed teised sõnad", nagu veel öeldi), sest "kõik teadsid" niikuinii, mis edasi tuleb. Aga eestikeelsetel hauakirjadel ma seda justkui varem pole näinud.

    ReplyDelete

Followers